Dodo
PRO
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 14:26, 21 Lip 2009 Temat postu: Tryby w Counter:Strike Source |
|
|
Tryby gry
Jak każda gra multiplayerowa, CS:S również posiada swoje mapy, które są z kolei podzielone na tryby - każdy tryb czymś się wyróżnia - zasadami, dostępnością broni, czy wielkością.
Podstawowe
Podstawowe tryby, czyli tryby map, które zostały stworzone przez Valve.
cs_
Hostage Rescue to tryb, w którym zadaniem counter-terrorystów (antyterroryści) jest uwolnić zakładników - dojść do nich, po czym odprowadzić w odpowiednie miejsce. Z kolei zadaniem terrorystów jest nie doprowadzić do odbicia zakładników.
Najbardziej znane mapy:
cs assault
cs compound
cs italy
cs office
cs militia
cs assault UPC
de_
W trybie Bomb/Defuse (de_ pochodzi od słowa demolition) terroryści mają za zadanie podłożyć i pilnować bomby tak, aby CT jej nie rozbroili (zwykle 35 sek.), a zadaniem tychże jest, by nie dopuścić do podłożenia ładunku, bądź go rozbroić, gdy jednak zostanie uaktywniony.
Najbardziej znane mapy:
de aztec
de cbble
de dust
de dust2
de inferno
de nuke
de port
de train
de prodigy
Nieoficjalne
Jednym z powodów dużej popularności CS'a i CS:S jest to, że każdy może stworzyć do nich mapę. Następstwem tego jest powstawanie nowych trybów gry. Są tu zamieszczone popularniejsze tryby.
aim_
Tryb, do którego należą małe mapy, najczęściej z leżącymi na podłożu broniami.
Najbardziej znane mapy:
aim_ak_colt
aim_map
aim_usp_v2
aim_glockon
awp_
Mapy na otwartej przestrzeni polegające na szkoleniu swoich umiejętności snajperskich przy wykorzystaniu karabinu snajperskiego zwanego w grze Arctic Warfare Magnum (skrótowo AWP lub AWM).
Najbardziej znane mapy:
awp_map
awp_india
fy_
Mapy Fight Yard różnią się kilkoma drobnymi szczegółami od map aim_, min. ilością "przeszkód" (mapy fy_ mają ich więcej).
Najbardziej znane mapy:
fy_pool_day
fy_iceworld
surf_
Mapy typu surf_ polegają na poruszaniu się po planszy na specjalnych, pochyłych ścianach.
Najbardziej znane mapy:
surf_leet
surf_prisoner_v2
surf_skyscraper
ka_
Mapy, na których jedyną bronią są noże. Najbardziej znane mapy:
ka_knifebeach
ka_legoland
he_
Mapy na których jedyną bronią są granaty wybuchowe (High Explosive). Najbardziej znane mapy:
he_tenis
he_prinston
Mody
Kolejnym czynnikiem są mody, zmieniające taktykę rozgrywki, bądź dodające nowe elementy, które pozwalają na jej urozmaicenie. Oto cztery najpopularniejsze:
Deathmatch (DM)
Gracz otrzymuje możliwość wyboru dowolnego zestawu broni, a sama rozgrywka przypomina multiplayer Quake'a. Nie ma podziału na rundy, a zabity gracz jest natychmiast odradzany w innym punkcie mapy. Bywa stosowany również z RPG modem.
RPG mode (RPG)
Mod pozwala na rozwój postaci podczas rozgrywki, w sposób znany z gier RPG (cRPG). Za zabicie przeciwnika gracz otrzymuje określoną ilość punktów doświadczenia, te z kolei, po przekroczeniu pewnego ich progu, dają kolejny level (poziom) i punkty, za które można rozwijać postać wzbogacając ją o nowe umiejętności, takie jak większa ilość życia, czy jego regeneracja.
GunGame
Zawodnik otrzymuje broń już na początku rundy. Zabicie z niej przeciwnika pozwala na przejście o jeden poziom wyżej i otrzymania kolejnej broni. Zabicie kogoś ze swojej powoduje cofnięcie się o jeden poziom. Najwyższy wymaga zabicia przeciwnika nożem. Zazwyczaj kończy to rozgrywkę / mapę i rozpoczyna ją od nowa, bądź w przypadku mapy jej restart, lub przejście do kolejnej w "mapcycle", albo wybranej w drodze głosowania.
Warcraft 3 mode (WC3)
Na początku rozgrywki gracz wybiera jedną spośród czterech dostępnych ras, lub czterech bohaterów. Każdy z nich ma specyficzne umiejętności. Rozwijane są podobnie jak w modzie RPG z tą różnicą, że po osiągnięciu levela gracz ma prawo do podniesienia jednej z trzech umiejętności o jeden poziom. Każda rasa i bohater ma też umiejętność specjalną osiągalną dopiero przy pewnym levelu
Post został pochwalony 0 razy
|
|